Jak jsme byli v televizi

Kdyby mi někdo před deseti lety řekl, že pan kefír půjde někdy na kameru do hlavního vysílacího času, tak dotyčnému objednám houkavý auto do Dobřan nebo na sever Prahy.
A přeci - v létě napsala Lucie, že by ráda vyrobila reportáž do magazínu Víkend na TV Nova o kvašených potravinách pro běžné spotřebitele, takže by bylo záhodno vybrat nějaká přístupná témata a nacpat je do sedmi minut. V hlavě se mi začal formovat veselý ilustrační obrázek nešťastníka, který se snaží nacpat plejtváka do čutory, ale výzvu jsem v rámci zachování národního zdraví (viz poznámka pod čarou) přijal.

Zadání znělo: připravit potraviny na jeden běžný den, ve kterých je něco fermentovaného. Snídaňové vyprošťovací pivo, obědovou kořalku a večerní šláftruňk jsme z výchovných důvodů zavrhli hned zkraje, takže jsem si přichystal
Natáčení veškerého obsahu zabralo slabý půlden, neb bylo vše pochystáno a tým Lucie+Tomáš+Štěpán dorazili včas a s vydatnou pracovní náladou. Nutno podotknout, že jsme si ihned zanotovali a v podstatě si nepamatuju, kdy naposledy jsem strávil tak příjemný a produktivní den, a to ještě navíc za perfektních expozičních podmínek přirozeného difuzního světla. Velké poděkování za domácí pohostinnost patří i Vaškovi v jeho Oceterii, průběžně se k nám přidávaly a ze stolu ujídaly jeho dvě neposedné ratolesti.

Samozřejmě, že z nabraného obrazového materiálu šlo použít jen pár minut, což má za následek vyloženě telegrafické informace - některé recepty se smrskly jen na doprovodný obraz k voiceoveru (či naopak), ale i tak si myslím, že se podařilo nadšení pro věc a poselství základních surovin do formátu propsat. Za odbornou obec promluvil velmi dobře a věcně gastroenterolog a nutricionista MUDr. Pavel Kohout. No a jestli se někomu líbily i ty bublinky, zákvas sojové omáčky, salámy a poletující plísně z vloženého a citovaného traileru, tak se jedná o hodinový film FERMENTED, který mám v zásobě a občas ho s komentářem promítám.




Poznámka: všechny televizní stanice vysílají reklamy, což je základní zdroj jejich příjmu, který pak mohou použít na nákup vysílacích licencí filmů a seriálů a výrobu vlastního obsahu - zpravodajství, reportáží, zábavních a vzdělávacích pořadů. Samozřejmě vyjma televize veřejnoprávní, která je živa z našich daní koncesí.

Nevím, jak často se díváte na televizi vy, ale já vůbec (přijímač nevlastním), takže nemám otupělé vnímání inzertní dikce a když ke mně reklamy dolehnou, hodně je v hlavě zpracovávám a srovnávám se svým pohledem na svět. Schválně si zkuste někdy jen tak ze sportu vytvořit kategorie a do nich dělat čárky, co dnešní člověk nejnutněji potřebuje k životu, z mého pozorování nejčastěji: automobil, finanční produkt, cukr, lék, dezinfekci domácnosti a zkrášlovadla. Osobně mi to nevadí, protože nic takového nekonzumuji. Nepřijde mi ani nemorální, že se komerční vysílání takto živí. Jen si říkám, jestli těm marketingovým sdělením už náhodou někdo nezačal věřit. Jestli náhodou veřejnost nepojala podezření (jak kdosi nadnesl), že nemoc je projevem chybění léku a bakterie zdroj problémů.

Karel si taky zaúčinkoval, byť i s těmi strašlivými jeskyněmi ve střídě

Komentáře